
The Drudge
Report is an American conservative,[4] right-
wing[5] news
aggregation website. It is run by Matt
Drudge with
the help of Charles
Hurt,[1] the
site consists mainly of links to
news stories from other outlets about politics, entertainment,
and current
events; it also has links to many columnists.
Occasionally, Drudge authors
new stories himself, based on tips.
The
Drudge Report originated in 1995 as a weekly subscriber-
based email
dispatch.[3] It
was the first news source to break
the Monica
Lewinsky scandal to the public,
after Newsweek decided
to hold its story.[6]

Contents
  [hide] 

1 Origins
2 Content
3 Design
4 Political
leanings
5 Influence
6 Notable
stories

6.1 Monica
Lewinsky scandal
6.2 Swift
Boat Veterans for Truth
6.3 Obama
photo
6.4 Prince
Harry in Afghanistan
6.5 US
Senate problems

7 Controversial
stories, errors and questions about sourcing
7.1 Exclusives
7.2 Sidney
Blumenthal lawsuit
7.3 Alleged
John Kerry intern scandal
7.4 Alleged
Bill Clinton illegitimate child
7.5 Alleged
heckling of Republican Senators by CNN

reporter
7.6 Oprah and
Sarah Palin
7.7 Ashley
Todd attack hoax

https://en.wikipedia.org/wiki/Conservatism_in_the_United_States
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-4
https://en.wikipedia.org/wiki/Right-wing
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-5
https://en.wikipedia.org/wiki/News_aggregator
https://en.wikipedia.org/wiki/Matt_Drudge
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Hurt
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-huffpo512-1
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyperlinks
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-EoAJ-3
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewinsky_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Newsweek
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-scoop-6
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Origins
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Content
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Design
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Political_leanings
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Influence
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Notable_stories
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Monica_Lewinsky_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Swift_Boat_Veterans_for_Truth
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Obama_photo
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Prince_Harry_in_Afghanistan
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#US_Senate_problems
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Controversial_stories,_errors_and_questions_about_sourcing
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Exclusives
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Sidney_Blumenthal_lawsuit
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Alleged_John_Kerry_intern_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Alleged_Bill_Clinton_illegitimate_child
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Alleged_heckling_of_Republican_Senators_by_CNN_reporter
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Oprah_and_Sarah_Palin
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Ashley_Todd_attack_hoax
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Birther_conspiracy_theories


7.8 Birther
conspiracy theories
7.9 Hillary
Clinton's 2016 campaign
7.10 Conspiracy
theories about the 2017 Las Vegas

Massacre
7.11 Falsely
accusing immigrants of starting wildfires

8 References
9 External
links

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Birther_conspiracy_theories
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Hillary_Clinton%27s_2016_campaign
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Conspiracy_theories_about_the_2017_Las_Vegas_Massacre
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#Falsely_accusing_immigrants_of_starting_wildfires
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#References
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#External_links


Origins [ edit ]

The
Drudge Report started in 1995 as a gossip column
focusing
on Hollywood and Washington,
D.C.[7] Matt
Drudge began the
email-based newsletter from an apartment in Hollywood,
California using his connections with industry and
media insiders
to break stories, sometimes before they hit the mainstream
media. In its early days Drudge maintained the website from his
home in Miami
Beach, Florida, with help from assistants in story
selection and
headline writing. His first assistant was Andrew
Breitbart.[8] Breitbart,
who described himself as "Matt Drudge's
bitch",[9] worked
the afternoon shift at the Drudge Report,[10] at
the same time as running his own website breitbart.com and
another website BigHollywood.com, providing
a conservative perspective
for people in the Los Angeles
entertainment industry.[11] John
Ziegler has said that Drudge
blocked Breitbart
from posting content critical of Barack
Obama during the 2008 campaign for the US
Presidency.[12]

In
2010, Drudge added to the Drudge Report staff former
columnist for The
Washington Times, Joseph Curl.[13] In
2011, he
added to the staff Charles Hurt, most recently the Washington
bureau chief of the New
York Post and a columnist for The
Washington Times.[1] Curl,
who served as morning shift editor, left
the site in 2014 and, with
Drudge's blessing, in January 2015
launched his own aggregator Right
Read, for The Washington
Times.[14]

Drudge,
who began his website in 1997 as a supplement to
his $10
per year e-mail newsletter,[15] received
national attention
in 1996 when he broke the news that Jack
Kemp would be
Republican Bob
Dole's running mate in the 1996
US presidential
election. In 1998, Drudge made national waves when
he broke
the news that Newsweek magazine
had information on an

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=1
https://en.wikipedia.org/wiki/Gossip
https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood
https://en.wikipedia.org/wiki/Washington,_D.C.
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Blumenthatl-7
https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood,_California
https://en.wikipedia.org/wiki/Miami_Beach,_Florida
https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Breitbart
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-sappell-8
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-biyatch-9
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-afternoon-10
https://en.wikipedia.org/wiki/Conservative
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-breit-infidel-11
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Ziegler_%28talk_show_host%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-12
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-CSGD-13
https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Post
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-huffpo512-1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-14
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_dollar
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-porkies-15
https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Kemp
https://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Dole
https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._presidential_election,_1996
https://en.wikipedia.org/wiki/Newsweek


inappropriate relationship between "a White House
intern" and
President Bill
Clinton—the Monica
Lewinsky scandal—but was
withholding publication.[16][17][18] After
Drudge's report came
out, Newsweek published
the story.[19]

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Clinton
https://en.wikipedia.org/wiki/Monica_Lewinsky_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-drudgemonica-16
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-newsweekheld-17
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-brillscontent-18
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-newsweekstory-19


Content [ edit ]

The
Drudge Report site consists mainly of
selected[20] hyperlinks to
news websites all over the world, each
link carrying a headline written by
Drudge or his editors. The
linked stories are generally hosted on the
external websites of
mainstream media outlets. It occasionally includes
stories
written by Drudge himself, usually two or three paragraphs in
length. They generally concern a story about to be published in a
major
magazine or newspaper. Drudge occasionally
publishes Nielsen, Arbitron,
and BookScan ratings,
or early
election exit
polls which are otherwise not made available to
the
public.
The
site carries advertisements which generate the site's
revenue. The Drudge
Report's advertising is sold by
Intermarkets, the Vienna,
Virginia-based advertising firm.[21]

In
April 2009, the Associated
Press announced that it would be
examining the fair
use doctrine, used by sites like Googleand
the
Drudge Report to justify the use of AP content without
payment.[22]

On
May 4, 2009, the US
Attorney General's office issued a
warning to employees in Massachusetts not
to visit the Drudge
Report and other sites because of malicious code
contained in
some of the advertising on the website.[23] In
March 2010,
antivirus company Avast! warned
that advertising at the Drudge
Report, The
New York Times, Yahoo, Google, MySpaceand
other
sites carried malware that could infect computers. "The most
compromised ad delivery platforms were Yield Manager and
Fimserve, but a
number of smaller ad systems, including
Myspace, were also found to be
delivering malware on a lesser
scale", said Avast Virus Labs.[24]

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=2
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-lawyer-20
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyperlink
https://en.wikipedia.org/wiki/Nielsen_ratings
https://en.wikipedia.org/wiki/Arbitron
https://en.wikipedia.org/wiki/Nielsen_BookScan
https://en.wikipedia.org/wiki/Exit_poll
https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna,_Virginia
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-21
https://en.wikipedia.org/wiki/Associated_Press
https://en.wikipedia.org/wiki/Fair_use
https://en.wikipedia.org/wiki/Google
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-22
https://en.wikipedia.org/wiki/US_Attorney_General
https://en.wikipedia.org/wiki/Massachusetts
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-23
https://en.wikipedia.org/wiki/Avast_Software
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Yahoo
https://en.wikipedia.org/wiki/Google
https://en.wikipedia.org/wiki/MySpace
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-24


Design [ edit ]

The
site's design has seen few changes since its debut in 1997.
Drudge has
experimented with temporary design tweaks,
including using colored text
for holidays instead of the standard
black throughout the site's
existence.[citation
needed] It remains
entirely
written in unscripted HTML,
with a mostly
monochromatic color scheme of black boldface monospaced
font
text on a plain white background. The Drudge Report has
been described by
Cheryl Woodard, co-founder
of PC, Macworld, PC
World and Publish magazines,
as "a big,
haphazard mishmash of links and photos"[25] and
by Dan
Rahmel as "popular despite a plain appearance".[26] The
Drudge
Report website is simple and, according to Paul Armstrong
of webwithoutwords.com, retro in
feel.[27] Jason
Fried of Basecamp called
it "one of the best designed sites on the
web".[28] It
consists of a banner headline and a number of other
selected headlines in
three columns in monospaced font.
Most
link to an outside source, usually the online edition of a
newspaper,
which hosts the story. When no such source is
available, either because
the story is "developing",[29] with
little
known details at the time, or is an exclusive scoop, a special
page
is created on the Drudge Report servers, which contains
text and sometimes
images.
Stories
on the site are ascribed different levels of importance,
which Matt Drudge
rates at his editorial discretion.
The Report almost
always holds one major story above the logo,
usually just one sentence
hyperlinked to the most important
story of the day. Other stories
surrounding the main headline
can be found in the upper left-hand side of
the page and link to
more specific articles dealing with aspects of the
headline story.
The standard story, either the headline or links below the
logo, is
written in black. The newest stories and those Drudge considers

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=3
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed
https://en.wikipedia.org/wiki/HTML
https://en.wikipedia.org/wiki/Macworld
https://en.wikipedia.org/wiki/PC_World_%28magazine%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-guide-25
https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Rahmel
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-popular5-26
https://en.wikipedia.org/wiki/Retro
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-27
https://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Fried
https://en.wikipedia.org/wiki/Basecamp_%28company%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-28
https://en.wikipedia.org/wiki/Monospaced_font
https://en.wikipedia.org/wiki/Font
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-29


most important are in red, all under a single major headline in
large bold
type. For especially important breaking stories,
especially if they are
still emerging, Drudge places art of a
flashing red light on the screen.[30]

Although
the site initially featured very few images, it is now
usually illustrated
with five or six photographs. Generally the
images, like the linked
headlines, are hotlinked from
the servers
of other news agencies.[citation
needed] The photos were
changed
from color to black
and white in August 2017.[31]

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-30
https://en.wikipedia.org/wiki/Hotlinking
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed
https://en.wikipedia.org/wiki/Grayscale
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-31


Political leanings [ edit ]

Matt
Drudge has said that he is a conservative,
but "more of
a populist".[32][33] Some
regard the Drudge Report as
conservative in tone,[34][35][36][37][38][39][40] and
it has been
referred to in the media as "a conservative news
aggregator".[41]In
2008, Richard Siklos, an editor
of Fortune magazine,
called the Drudge Report a "conservative
bullhorn".[42] Peter
Wallsten, writing in the Los
Angeles Times,
labelled Drudge a "well-known conservative
warrior";[43] Saul
Hansell, writing in the New
York Times, referred to him as a
"conservative muckraker";[44] and Glenn
Greenwald, writing in
the New
York Magazine, called him a "right-
wing hack".[45] Greenwald
also wrote that the Drudge Report—
inter alia—is part of the "Bush/Cheney
right-wing noise
machine".[46]

Jesse
Swick of The
New Republic notes that the Drudge Report
frequently links to stories that cast
doubt upon global warming.
"[Drudge] loves a press
release from Senator Inhofe almost
as
much as he loves taking pot shots at Al
Gore ... It’s like flashing
tasty images of
popcorn and sodas between frames at movie
theaters, only much less
subtle."[47] Ben
Shapirowrote, "The
American left can't restrict Internet usage or
ban talk radio, so it
de-legitimizes these news sources. Ripping
alternative news
sources as illegitimate is the left's only remaining
option -- it
cannot compete with the right wing in the new media ... They
call
Matt Drudge a muckraker and a yellow
journalist."[48]

A
study in 2005 placed the Drudge Report "slightly left of
center".[49] "One
thing people should keep in mind is that our
data for the Drudge Report
was based almost entirely on the
articles that the Drudge Report lists on
other Web sites",
said Timothy
Groseclose, the head of the study. "Very little was

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=4
https://en.wikipedia.org/wiki/Conservatism_in_the_United_States
https://en.wikipedia.org/wiki/Populism
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-32
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-miaminewtimes-33
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-34
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-FT-cons-35
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-w-times-cons-36
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-edandpub-37
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-mediap-38
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-cjon-39
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-rawcon-40
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-41
https://en.wikipedia.org/wiki/Fortune_%28magazine%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-siklos-42
https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-43
https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-muck-44
https://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_Greenwald
https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_Magazine
https://en.wikipedia.org/wiki/Hack_writer
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-nymagx-45
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-46
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_Republic
https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_denial
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Inhofe
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Gore
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-47
https://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Shapiro
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_journalism
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-48
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-ucla-groseclose-49
https://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_Groseclose


based on the
stories that Matt Drudge himself wrote. The fact
that the Drudge Report
appears left of center is merely a
reflection of the overall bias of the
media."[49] Professor Mark
Liberman critiqued the statistical model used in
this study on the
basis that model assumed conservative politicians do not
care
about the ideological position of think tanks they cite, while
liberal politicians do.[50][51] The
study was also criticized by media
watchdog Spinwatch for its methodology
and its authors' ties to
conservative think tanks.[52]

In
2015 and 2016, Drudge repeatedly featured pro-Trump
headlines during the Republican
Party presidential primaries,
leading Salon.com and Politico to
describe Drudge as "all in" for
Trump.[53][54]

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-ucla-groseclose-49
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Liberman
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Language_Log-50
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Language_Log.-51
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-52
https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_primaries,_2016
https://en.wikipedia.org/wiki/Salon_%28website%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Politico
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-53
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-politico.com-54


Influence [ edit ]

According
to Quantcast, the site has more than three million
page visits per day.[55] According
to Mark
Halperin, "Drudge's
coverage affects the media's political
coverage", effectively
steering the media's political coverage towards
what Halperin
calls "the most salacious aspects of American politics".[56] In The
Way To Win, a book written by Halperin and John
Harris, Drudge
is called "the Walter
Cronkite of his era".[56][57] Democratic
Party strategist Chris
Lehane says "phones start ringing"
whenever Drudge
breaks a story, and Mark
McKinnon, a former
media advisor to George
W. Bush, said that he checked the site
30–40 times per day.[56]

Wallsten
analyzed the data derived from a detailed content
analysis of print,
broadcast and blog discussions during the last
five weeks of the 2008
campaign. Rather than the broad impact
posited by professional political
observers, Wallsten found that,
even on issues where the site should be
expected to have its
largest impact, the stories highlighted on the Drudge
Report
exert a fairly inconsistent influence over what traditional media
outlets chose to cover. Specifically, the time series analysis
presented
by Wallsten shows evidence of a “Drudge effect” on
print and broadcast
coverage for only five of the 10 political
scandals that received the most
attention on the Drudge Report
between September 30 and November 3, 2008.[58]

Matt
Drudge has been criticized by other media news
personalities: Bill
O'Reilly twice called Drudge a "threat to
democracy" in response to Drudge disclosing his book sales
figures,[59] and Keith
Olbermann referred to Drudge as "an idiot
with a
modem".[60]

Drudge,
along with his website, was labelled one of the "Top 10
anti-Barack Obama
conservatives" by the US editor of The
Daily

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=5
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-quantcast-55
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Halperin
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-abctone-56
https://en.wikipedia.org/wiki/John_F._Harris
https://en.wikipedia.org/wiki/Walter_Cronkite
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-abctone-56
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-waytowin-57
https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Party_%28United_States%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Lehane
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_McKinnon
https://en.wikipedia.org/wiki/George_W._Bush
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-abctone-56
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-58
https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_O%27Reilly_%28commentator%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-drudgeoreilly-59
https://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Olbermann
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-wapopundit-60
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Telegraph
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-61


Telegraph in February 2009.[61]

In
addition to its media influence, the Drudge Report has
influenced design
elements on other sites, some with opposing
viewpoints [62] and
some which use the same format for listing
news. A left-leaning[63] parody
site called Drudge
Retort was
founded in 1998 as "a send-up of Mr.
Drudge's breathless
style".[64][65][66] According
to online analytics data for April 2010
from the Newspaper Marketing
Agency, the Drudge Report is
the number one site referrer for all online
UK commercial
newspaper websites.[67]

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Telegraph
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-61
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Drudgeretort-62
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-63
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Retort
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-nyt-retort-64
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-retort-author-65
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-richtel-66
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-67


Notable stories [ edit ]

Monica Lewinsky scandal [ edit ]

The
Drudge Report attained prominence when it was the first to
report what
came to be known as the Lewinsky
scandal. It
published the story on January 17, 1998, alleging
that Newsweek had
turned down the story.[68]

Swift Boat
Veterans for Truth [ edit ]

During
the 2004 US presidential campaign, the Swift
Boat
Veterans for Truth group made claims about John
Kerry's war
record, which were mentioned by Drudge and investigated
by
major newspapers and TV networks.[56] The
book Unfit for
Command: Swiftboat Veterans Speak Out
Against John
Kerry became a best-seller in part
due to its promotion in the
Drudge Report.

Obama photo [ edit ]

Drudge[69] published
a photo of Barack
Obama in Somali tribal
dress on February 25, 2008,[70] and
reported that the photo had
been sent to him by a Clinton campaign
staffer.[71] The
publication of the photograph resulted in a brief war of words
between the
Clinton and Obama campaign organizations.

Prince Harry in
Afghanistan [ edit ]

On
February 28. 2008, Drudge published an article noting
that Prince
Harry was serving with his regiment in Afghanistan.
Prince Harry was ten weeks into a front-line deployment in

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=6
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=7
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewinsky_scandal
https://en.wikipedia.org/wiki/Newsweek
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-68
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=8
https://en.wikipedia.org/wiki/Swift_Boat_Veterans_for_Truth
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-abctone-56
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=9
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-69
https://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
https://en.wikipedia.org/wiki/Somali_people
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-70
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-71
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=10
https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Harry
https://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan


Afghanistan
that was subject to a voluntary news blackout by the
UK press.[72] The
blackout was designed to protect Prince Harry
and the men serving with him
from being specifically targeted by
the Taliban.
An Australian weekly
women’s magazine New
Idea had broken the story in January,[73] but
it was not followed
up at the time. The New Idea editors
claimed ignorance of any
news blackout.[74] Then
a German newspaper Berliner
Kurier published a short piece on February
28, also before
Drudge.[75]

Drudge
subsequently claimed the report as an exclusive. Chief
of
the General Staff Sir
Richard Dannatt, professional head of the
British Army, said: "I am
very disappointed that foreign websites
have decided to run this story
without consulting us".[76] The
Prince's tour of duty was prematurely ended, since his unit might
have
been targeted by large-scale suicide
attacks intended to kill
the Prince.[77]

US Senate problems [ edit ]

On
March 9, 2010, The Senate
Sergeant-at-Arms claimed that the
site was
"responsible for the many viruses popping up
throughout the
Senate...Please avoid using [this] site until the
Senate resolves this
issue...The Senate has been swamped the
last couples [sic]
days with this issue." The Drudge Report
countered stating that "it served
more than 29 million pages
Monday without an e-mail complaint about 'pop
ups,' or the site
serving 'viruses'."[78]

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-72
https://en.wikipedia.org/wiki/Taliban
https://en.wikipedia.org/wiki/Australia
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Idea
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-73
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-New_Idea_pleads-74
https://en.wikipedia.org/wiki/Berliner_Kurier
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-nonexlusive-75
https://en.wikipedia.org/wiki/Chief_of_the_General_Staff_%28United_Kingdom%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Dannatt,_Baron_Dannatt
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Dannatt-76
https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attacks
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-77
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=11
https://en.wikipedia.org/wiki/Sergeant_at_Arms_of_the_United_States_Senate
https://en.wikipedia.org/wiki/Sic
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-78


Controversial
stories, errors and

questions about sourcing [ edit ]

Exclusives [ edit ]

Research
by the media magazine Brill's
Content in 1998 cast
doubt on the accuracy of the
majority of the "exclusives" claimed
by the Drudge Report. Of the 51
stories claimed as exclusives
from January to September 1998, the magazine
found that 31
(61%) were actually exclusive stories. Of those, 32% were
untrue,
36% were true and the remaining 32% were of debatable
accuracy.[18]

Sidney Blumenthal
lawsuit [ edit ]

In
1997, the Drudge Report reported that incoming White House
assistant Sidney
Blumenthal beat his wife and was covering it up.
Drudge retracted the story the next day and apologized, saying
that he was
given bad information, but Blumenthal filed a $30
million libel lawsuit
against Drudge. After four years Blumenthal
dropped his lawsuit, saying
that the suit had cost him tens of
thousands of dollars in legal fees. He
agreed to pay $2,500 to
Drudge's Los Angeles attorney for travel costs,
claiming that
Drudge was "backed by unlimited funds from political
supporters who use a tax-exempt foundation".[79][80][81][82] The
Individual Rights Foundation, led by conservative activist David
Horowitz, paid Drudge's legal fees in the Blumenthal lawsuit. A
federal judge noted in the judgment that Drudge "is not a
reporter, a
journalist, or a newsgatherer. He is, as he admits
himself, simply a
purveyor of gossip."[83]

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=12
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=13
https://en.wikipedia.org/wiki/Brill%27s_Content
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-brillscontent-18
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=14
https://en.wikipedia.org/wiki/Sidney_Blumenthal
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-79
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-waposettlement-80
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-drudgequote-81
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-wimpy-82
https://en.wikipedia.org/wiki/Conservative
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Horowitz
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-gossip-83


Alleged John
Kerry intern scandal [ edit ]

During
the 2004
Presidential campaign, Drudge ran a story
quoting General Wesley
Clark, in which Clark claimed that
the John
Kerry campaign would implode over an intern
affair.
Drudge reported that other news outlets were investigating the
alleged affair, but removed it from the site shortly afterwards
when the
other news outlets dropped their investigations.[84]

Alleged
Bill Clinton illegitimate child [ edit ]

In
1999, the Drudge Report announced that it had viewed a
videotape which was
the basis of a Star
Magazine and Hard
Copy story. Under the headline, Woman
Names Bill Clinton Father
Of Son In Shocking Video Confession,
Drudge reported a
videotaped "confession" by a former prostitute who
claimed that
her son was fathered by Bill
Clinton. The Report stated,
"To
accuse the most powerful man in the world of being the father
of her
son is either the hoax of a lifetime, or a personal turmoil
that needs
resolution. Only two people may know that answer
tonight."[85] The
claim turned out to be a hoax.[86]

Alleged
heckling of Republican Senators by
CNN reporter [ edit ]

On
April 1, 2007, Drudge cited an unnamed "official" source
saying that CNN reporter Michael
Ware had "heckled"
Republican Senators McCain and
Graham during a live press
conference.[87] Drudge
reported that:

An official at the
press conference called Ware's conduct
"outrageous," saying, "here you
have two United States

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=15
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2004
https://en.wikipedia.org/wiki/Wesley_Clark
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Kerry
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-alexandrapolier-84
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=16
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Magazine
https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_Copy
https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Clinton
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-85
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-86
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=17
https://en.wikipedia.org/wiki/CNN
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Ware
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-drudgeheckle-87


Senators in Baghdad giving first-hand reports
while
Ware is laughing and mocking their comments. I've
never witnessed
such disrespect. This guy is an activist
not a reporter."

—
 Matthew Drudge, Drudge Report

A
video hosted by Rawstory shows
that Ware did not make a
sound or ask any question during the press
conference.[88]

Oprah and
Sarah Palin [ edit ]

On
September 5, 2008, the Drudge Report reported
that Oprah staffers
were "sharply divided on the merits of
booking Sarah Palin". Drudge said
that he obtained the
information from an anonymous source. Winfrey
responded in a
written statement to news outlets saying, "The item in
today’s
Drudge Report is categorically untrue. There has been absolutely
no discussion about having Sarah Palin on my show. At the
beginning of
this presidential campaign when I decided that I
was going to take my
first public stance in support of a
candidate, I made the decision not to
use my show as a platform
for any of the candidates." Oprah Winfrey's
public statement
came after she had already endorsed Barack Obama for
president on Larry
King Live in 2007.[89] Drudge
was accused by
some commentators of planting a false story for political
ends.[90]

Ashley Todd attack hoax [ edit ]

On
October 23, 2008, Drudge published an unconfirmed
exclusive story
regarding Ashley
Todd, the 20-year-old
employee[91][92] of
the College
Republican National Committee
(CRNC) and John
McCain volunteer who had allegedly been
attacked
by a black male for having a McCain sticker on her car

https://en.wikipedia.org/wiki/Rawstory
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-88
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Oprah_Winfrey_Show
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=18
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Oprah_Winfrey_Show
https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_King_Live
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-89
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-90
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=19
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashley_Todd
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-storm-91
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-todd_employee-92
https://en.wikipedia.org/wiki/College_Republicans
https://en.wikipedia.org/wiki/John_McCain
https://en.wikipedia.org/wiki/Pittsburgh


in Pittsburgh.
Drudge reported the story without a link but as
"developing", titling the
headline "Shock: McCain Volunteer
Attacked and Mutilated in Pittsburgh –
"B" carved into 20 yr old
Woman's Face".[93] The
story set off a "storm of media
attention",[91] being
quickly picked up by many conservative
bloggers and right-wing talk radio
show hosts, all citing the
Drudge Report as their source. It was also
reported in
newspapers and TV both in the US and around the world.[94] The
story was confirmed to be a hoax perpetrated by Todd and,
according to Talking
Points Memo, spread to reporters by
McCain's Pennsylvania
Communications Director.[95]

Drudge
then printed a retraction of the story, including links to
the news
stories detailing that the attack had been a hoax, and
that Ashley Todd
had performed a similar "attack" on herself
while volunteering in a local Ron
Paul grassroots group.
She was
later asked to leave the group because of the hoax.

Birther conspiracy
theories [ edit ]

Drudge
Report promoted the debunked conspiracy theory that
Barack Obama was not a
U.S. citizen.[96]

Hillary Clinton's 2016 campaign [ edit ]

On
August 8, 2016, Drudge Report used a photo of Democratic
nominee Hillary
Clinton on their website. The photo depicted
two
men helping Clinton go up the stairs during her campaign
in South
Carolina on February 27, 2016. Afterwards,
several Twitter accounts
in support of Republican
nominee Donald
Trump used the photo on the site, especially
with
the hashtag #HillaryHealth, which was used prior to the
incident.[97] The
use of the photo was criticized by several
commentators for taking a
relatively old photograph out of
context as well as misleading their
readers.[98][99]

https://en.wikipedia.org/wiki/Pittsburgh
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-HuffPo-93
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-storm-91
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-94
https://en.wikipedia.org/wiki/Talking_Points_Memo
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-95
https://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul
https://en.wikipedia.org/wiki/Grassroots
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=20
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-96
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=21
https://en.wikipedia.org/wiki/Hillary_Clinton
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Carolina
https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter
https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-History-97
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-98
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-Hillary_Health-99


On
October 3, 2016, Drudge Report published an unfounded
claim that Bill
Clinton had an illegitimate child named Danney
Williams, an allegation that Drudge Report itself had reported as
debunked
in 1999 based on a Time magazine
article.[100]

On
December 30, 2016, Drudge Report accused the United
States federal government of attempting to shut
down its
website with a denial-of-service
attack.[101][102] Beginning
roughly one week earlier, DDoS attacks had repeatedly taken the
site
offline for extended periods. Cybersecurity analysts
speculated that the
attack was on the scale of the 2016
Dyn
cyberattack and suggested that only a small
number of groups
would have the ability to take down a highly-trafficked
site for
extended lengths of time.[103]

Drudge
Report promoted the debunked Pizzagate
conspiracy
theory,[104] as
well as conspiracy theories about the murder
of
Seth Rich.[105]

Conspiracy
theories about the 2017 Las
Vegas Massacre [ edit ]

In
October 2017, Drudge Report promoted conspiracy theories
about the 2017
Las Vegas Massacre.[106]

Falsely
accusing immigrants of starting
wildfires [ edit ]

In
October 2017, the Drudge Report falsely stated that an
undocumented
immigrant caused the October
2017 Northern
California wildfires.[107] The
story, which originated on Breitbart
News was rebutted by the Sonoma
County's sheriff department

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Clinton
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_%28magazine%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-100
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_federal_government
https://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-btusgovattacksdrudge-101
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-sacbeesuggests-102
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Dyn_cyberattack
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-103
https://en.wikipedia.org/wiki/Pizzagate_conspiracy_theory
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-104
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Seth_Rich
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-105
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=22
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Las_Vegas_shooting
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-106
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=23
https://en.wikipedia.org/wiki/October_2017_Northern_California_wildfires
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-:0-107


which stated, "This is completely false, bad,
wrong information
that Breitbart started and is being put out into the
public."[107]

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_note-:0-107


References [ edit ]

1. ^ a b c Calderone,
Michael (May 12, 2011). "Matt
Drudge Hires Washington
Times Columnist Charles Hurt" . The
Washington Post.
Retrieved May
13, 2011.

2. ^ "Drudgereport.com
Site Info" . Alexa
Internet. Retrieved April 9, 2017.
3. ^ a b Jason
M Shepard (2008). "Drudge Report". Encyclopedia
of American

Journalism . pp. 146–7. ISBN 978-0-415-96950-5.
4. ^

MacAskill,
Ewen (October 3, 2012). "Conservative
media release old video of
Obama in so-called 'explosive'
exclusive" . The
Guardian.

Retrieved June
27, 2016.
Deruy,
Emily (October 18, 2012). "Why
This 'Obama Phone' Ad Is
Misleading" . ABC
News. Retrieved July 4, 2016.
Rutenberg,
Jim; Carter, Bill (November 7, 2001). "A
Nation Challenged: The
Media; Network Coverage a Target Of
Fire From Conservatives" . New
York
Times.
Retrieved April
21, 2009.

5. ^
"Right-wing
media points fingers at anyone but Trump following
healthcare
bill failure" . Business
Insider. Retrieved October 20, 2017.
"After
Dallas, conservatives rebel against the Drudge Report" . Business
Insider. Retrieved October 20, 2017.
Jones,
Janet; Salter, Lee (November 10, 2011). Digital
Journalism .
SAGE. ISBN 9781446254042.

6. ^ "Scandalous
scoop breaks online" . BBC
News. January 25, 1998.

Retrieved June
23, 2007.

7. ^ "Blumenthal
vs Drudge" . Retrieved December 18, 2006.
8. ^ Sappell,
Joel (August 4, 2007). "Hot
links served up daily" . Los
Angeles Times.


Retrieved August
4, 2007.
9. ^ "Lists:
What's Your Source for That? Where Andrew Breitbart gets his

information" . ReasonOnline.com.
Retrieved October
1,2008.
10. ^ "Andrew
Breitbart: Drudge's Human Face" . Gawker.com. Archived from the

original  on September 9, 2008.
Retrieved September
10, 2008.
11. ^ "Hollywood
Infidel" . Observer.com.
Retrieved October
1, 2008.
12. ^ Ziegler,
John (March 7, 2012). Matt
Drudge Intentionally Ignored Negative

Stories to Help Elect Barack
Obama  Archived March
18, 2012, at the Wayback
Machine.. News release. Retrieved
March 9, 2012.

13. ^ Dornic,
Matt (November 2, 2010). "Curl's
Secret Gig with Drudge" .
www.mediabistro.com/fishbowldc. Retrieved April 26,2011.

14. ^ Calderone,
Michael ( January 5, 2015). Former
Drudge Report Editor Launches
Politics-Focused Site 'Right Read' . The
Huffington Post. Retrieved January 6,
2015.

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Drudge_Report&action=edit&section=24
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-huffpo512_1-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-huffpo512_1-1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-huffpo512_1-2
http://www.huffingtonpost.com/2011/05/12/charles-hurt-drudge-report-washington-times_n_861231.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Post
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-alexa_2-0
http://www.alexa.com/siteinfo/drudgereport.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexa_Internet
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-EoAJ_3-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-EoAJ_3-1
https://books.google.com/books?id=Wo8IY5oMpX4C
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/978-0-415-96950-5
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-4
https://www.theguardian.com/world/2012/oct/03/obama-video-pastor-hurricane-katrina
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Guardian
http://abcnews.go.com/ABC_Univision/Politics/myth-obama-phone/story?id=17507339
https://en.wikipedia.org/wiki/ABC_News
https://www.nytimes.com/2001/11/07/us/nation-challenged-media-network-coverage-target-fire-conservatives.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-5
http://uk.businessinsider.com/right-wing-media-blames-mcconnell-ryan-healthcare-bill-failure-2017-7?r=US&IR=T
http://uk.businessinsider.com/conservatives-drudge-report-dallas-2016-7?r=US&IR=T
https://books.google.com/books?id=Hv6SvKWS9MgC&pg=PA71&lpg=PA71
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/9781446254042
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-scoop_6-0
http://news.bbc.co.uk/2/hi/special_report/1998/clinton_scandal/50031.stm
https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_News
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Blumenthatl_7-0
http://epic.org/free_speech/blumenthal_v_drudge.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-sappell_8-0
http://www.latimes.com/business/la-fi-drudge4aug04,0,4136919,full.story?coll=la-home-center
https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-biyatch_9-0
http://www.reason.com/news/show/122048.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-afternoon_10-0
https://web.archive.org/web/20080909165225/http://gawker.com/5044885/andrew-breitbart-drudges-human-face
http://gawker.com/5044885/andrew-breitbart-drudges-human-face
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-breit-infidel_11-0
http://www.observer.com/2008/arts-culture/hollywood-infidel?page=0%2C1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-12
http://www.intellectualconservative.com/2012/03/07/matt-drudge-intentionally-ignored-negative-stories-to-help-elect-barack-obama/
https://web.archive.org/web/20120318162013/http://www.intellectualconservative.com/2012/03/07/matt-drudge-intentionally-ignored-negative-stories-to-help-elect-barack-obama/
https://en.wikipedia.org/wiki/Wayback_Machine
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-CSGD_13-0
http://www.mediabistro.com/fishbowldc/curls-secret-gig-with-drudge_b24384
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-14
http://www.huffingtonpost.com/2015/01/05/joseph-curl-drudge-report-right-read_n_6418204.html


15. ^ "Profile:
Matt Drudge – Webmaster of pork pies – Scotland on
Sunday" .
scotlandonsunday.scotsman.com. Archived from the
original  on March 29,
2008.
Retrieved March
13, 2009.

16. ^ Drudge,
Matt ( January 17, 1998). "Newsweek
Kills Story On White House
Intern" . The Drudge Report.
Archived from the
original  on September 1,
2006.
Retrieved October
5, 2006.

17. ^ Johnson,
Glen (January 23, 1998). "Newsweek
got, held scoop on Clinton
story" . AP/Denver Rocky Mountain
News. Retrieved April 5, 2007.

18. ^ a b McClintick,
David (November 1998). "Town
Crier for the New Age" . Brill's
Content. Archived from the
original  on August 19, 2000.

Retrieved July
23, 2010.

19. ^ Fineman,
Howard; Karen Breslau (February 2, 1998). "Sex,
Lies and the
President" . Newsweek.
Retrieved April
5, 2007.

20. ^ Carole
A., Levitt; Mark E. Rosch (2006). The
lawyer's guide to fact finding on the
Internet .
American Bar Association. p. 198. ISBN 1-59031-671-1. "Along
with
the links comes Drudge's own (conservative) opinions on the
news stories he
chooses to highlight."

21. ^ Sherman,
Gabriel. "Underground
Man" . www.tnr.com.

Retrieved April
22, 2009.

22. ^
"AP
Worried About Google, Drudge" . www.newsmax.com. Archived
from the
original  on April 10, 2009.
Retrieved April
8,2009.
Sarno,
David (April 7, 2009). "Associated
Press accuses online news outlets of
'misappropriation' " . Los
Angeles Times.
Retrieved April
8, 2009.

23. ^ "U.S.
Attorney's office tells employees not to log on to Drudge
Report" .
www.politico.com.
Retrieved May
16, 2009.

24. ^ "Malware
delivered by Yahoo, Fox, Google ads" . news.cnet.com.

Retrieved April
15, 2010.

25. ^ Woodard,
Cheryl; Lucia Hwang (2007). Every
nonprofit's guide to publishing .
Nolo. p. 185. ISBN 1-4133-0658-6.

26. ^ Rahmel,
Dan (2007). Beginning
Joomla!: From Novice to Professional . Apress.
p. 217. ISBN 1-59059-848-2.

27. ^ "The
Drudge Report" . webwithoutwords.com.

Retrieved April
13, 2009. "Drudge
Report succeeds in having that web "retro"
feel of something
stuck in the early 90s"

28. ^ "Why
the Drudge Report is one of the best designed sites on the web" .
www.37signals.com. Retrieved April 13, 2009.

29. ^ "A
Touching Moment (washingtonpost.com)" .
www.washingtonpost.com.
July 15, 2004.
Retrieved April
13, 2009. "The
next day, Matt Drudge followed suit
with his own 'developing'
Kerry-Edwards 'story' titled, 'Can't keep hands off each
other.'"

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-porkies_15-0
https://web.archive.org/web/20080329154002/http://scotlandonsunday.scotsman.com/comment/Profile-Matt-Drudge--Webmaster.3834340.jp
http://scotlandonsunday.scotsman.com/comment/Profile-Matt-Drudge--Webmaster.3834340.jp
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-drudgemonica_16-0
https://web.archive.org/web/20060901114541/http://www.drudgereport.com/ml.htm
http://www.drudgereport.com/ml.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-newsweekheld_17-0
http://www.highbeam.com/doc/1P1-5261149.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-brillscontent_18-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-brillscontent_18-1
https://web.archive.org/web/20000819015036/http://www.brillscontent.com/features/cryer_1198.html
http://www.brillscontent.com/features/cryer_1198.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-newsweekstory_19-0
http://nl.newsbank.com/nl-search/we/Archives?p_product=NWEC&p_theme=nwec&p_action=search&p_maxdocs=200&p_topdoc=1&p_text_direct-0=0EC05F711C09BB0F&p_field_direct-0=document_id&p_perpage=10&p_sort=YMD_date:D&s_trackval=GooglePM
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-lawyer_20-0
https://books.google.com/books?id=FOyDyI-yHm4C&pg=PA203
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/1-59031-671-1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-21
http://www.tnr.com/politics/story.html?id=33037aaf-848f-4b79-8a75-34d6c793457e&p=2
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-22
https://web.archive.org/web/20090410061201/http://www.newsmax.com/insidecover/ap_google_drudge/2009/04/07/200653.html
http://www.newsmax.com/insidecover/ap_google_drudge/2009/04/07/200653.html
http://www.latimes.com/business/la-fi-ap7-2009apr07,0,2878784.story
https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-23
http://www.politico.com/news/stories/0509/22574.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-24
http://news.cnet.com/8301-27080_3-20000898-245.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-guide_25-0
https://books.google.com/books?id=npBsx7qBBr4C&pg=PA185
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/1-4133-0658-6
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-popular5_26-0
https://books.google.com/books?id=fLV0bCdBIVMC&pg=PA217
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/1-59059-848-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-27
http://webwithoutwords.com/blog/drudge_report/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-28
http://www.37signals.com/svn/posts/1407-why-the-drudge-report-is-one-of-the-best-designed-sites-on-the-web
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-29
https://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A51302-2004Jul15.html


30. ^ Malone,
Michael S. (March 1, 2007). "Silicon
Insider: Surfing Upstream" . ABC
News. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved July 4, 2016. "On
a
given day, the Drudge Report may contain thirty or forty
sentence-long
headlines, the most important ones in red, all
under a single major headline in
large bold type. On the really
big breaking stories, especially the ones still
emerging, Drudge
will even post a flashing siren on the screen."

31. ^ Allen,
Mike (August 10, 2017). "Inside
Drudge's new look" . Axios.

Retrieved August
10, 2017.

32. ^ The
Architect: Karl Rove and the Dream of Absolute Power  Random
House
Digital 2007, page 72

33. ^ Sokol,
Brett ( June 28, 2001). "The
Drudge Retort" . Miami New Times.
Archived from the
original  on August 29, 2005.

Retrieved November
1, 2006. "Matt
Drudge: "I am a conservative""

34. ^ "Liberal
media's voice grows stronger" . Crainsnewyork.com.

Retrieved March
19, 2009. "On
the Web, The Huffington Post has become a
leading news and
opinion site just three years after launching. Modeled after
conservative news aggregator The Drudge Report""

35. ^ "Will
a funny thing happen on the way to Washington?" . Edward
Luce. The
Financial Times.
Retrieved October
29, 2008. "...the
conservative Drudge
Report..."

36. ^ "McCain
labels Obama 'the redistributor' " . Stephen
Dinan. The Washington
Times.
Retrieved October
29, 2008. "..the
conservative Drudge Report..."

37. ^ "MoveOn.org
Targets AP's Fournier for Alleged Pro-McCain Bias" . Editor
and
Publisher (pay site).
Retrieved September
10,2008. "...the
Drudge Report ....and
numerous other conservative sites"

38. ^ "Drudge
Retort Considers Lawsuit Against AP" . MediaPost NY.

Retrieved December
9, 2008. "...the
conservative Drudge
Report"[permanent dead
link]

39. ^ "A
weekly look at what's getting the most looks online" . The
Topeka Capital-
Journal.
Retrieved December
9, 2008. "...the
Drudge Report, a popular
conservative Web site."

40. ^ "Bill
Clinton tells Rush Limbaugh: 'You're tan, fit, look good' " .
Rawstory.com.
Archived from the
original  on December 3, 2008.

Retrieved December
9, 2008. "Limbaugh
spoke about how the conservative
Drudge Report first reported..."

41. ^ "Is
there room for another Drudge Report?" . Washington Examiner.
Retrieved April 23, 2015. "is
there a need for another conservative news
aggregator? Drudge
has dominated the field since the late 1990s."

42. ^ Richard
Siklos (June 6, 2008). "The
Web 2.0-defying logic of Drudge" . CNN.

Retrieved June
28, 2008.

43. ^ Wallsten,
Peter (January 29, 2009). "New
political era? Same as the old
one" . Los
Angeles Times.
Retrieved February
7,2009. "...well-known
conservative warriors such as Rush Limbaugh, Sean Hannity and
Matt
Drudge..."

44. ^ Hansell,
Saul ( June 16, 2008). "The
Associated Press to Set Guidelines for
Using Its Articles in
Blogs" . New
York Times.
Retrieved February
21, 2009.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-30
https://web.archive.org/web/20160304065821/http://abcnews.go.com/Business/IndustryInfo/story?id=2915370
https://en.wikipedia.org/wiki/ABC_News
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-31
https://www.axios.com/inside-drudges-new-look-2471319917.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-32
https://books.google.com/books?id=wAmrSGSMrdIC&pg=PA72&lpg=PA72
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-miaminewtimes_33-0
https://web.archive.org/web/20050829141236/http://www.miaminewtimes.com/issues/2001-06-28/news/feature.html
http://www.miaminewtimes.com/Issues/2001-06-28/news/feature.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-34
http://www.crainsnewyork.com/article/20081012/SUB/310129950
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-FT-cons_35-0
http://www.ft.com/cms/s/0/1a46682a-9c73-11dd-a42e-000077b07658.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-w-times-cons_36-0
http://www.washingtontimes.com/news/2008/oct/27/mccain-labels-obama-redistributor/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-edandpub_37-0
http://www.editorandpublisher.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-mediap_38-0
http://www.mediapost.com/publications/index.cfm?fuseaction=Articles.showArticleHomePage&art_aid=84800
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Link_rot
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-cjon_39-0
http://cjonline.com/stories/111508/loc_356232379.shtml
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-rawcon_40-0
https://web.archive.org/web/20081203175154/http://rawstory.com/news/2007/Bill_Clinton_tells_Rush_Limbaugh_Youre_0517.html
http://rawstory.com/news/2007/Bill_Clinton_tells_Rush_Limbaugh_Youre_0517.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-41
http://washingtonexaminer.com/is-there-room-for-another-drudge-report/article/2559741
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-siklos_42-0
http://money.cnn.com/2008/06/06/technology/drudge_report.fortune/index.htm?section=money_news_newsmakers
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-43
http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-house-stimulus-assess29-2009jan29,0,5515444.story
https://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-muck_44-0
https://www.nytimes.com/2008/06/16/business/media/16ap.html?ref=technology
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times


45. ^ Philip
Weiss (2007). "Watching
Matt Drudge" . New York Magazine.

Retrieved August
31, 2007.

46. ^ "The
growing link between the U.S. military and right-wing media and
blogs" . www.salon.com.
Retrieved April
14, 2009.

47. ^ "It's
Always Snowing on the Drudge Report" . The
New Republic. December 9,
2009.
Retrieved April
24, 2011.

48. ^ "Ben
Shapiro : Left behind: the democratization of the
media —
Townhall.com" . townhall.com.
Retrieved April
14, 2009.

49. ^ a b "Media
Bias Is Real, Finds UCLA Political Scientist — UCLA
Newsroom" .
newsroom.ucla.edu.
Retrieved February
28,2010. "...Fox
News' "Special Report
With Brit Hume" and the Drudge Report —
were in a statistical dead heat in the
race for the most
centrist news outlet. Of the print media, USA Today was the
most
centrist."

50. ^ Liberman,
Mark (December 23, 2005). "Multiplying
ideologies considered
harmful" . Language Log.
Retrieved November
6,2006.

51. ^ Liberman,
Mark (December 22, 2005). "Linguistics,
politics, mathematics" .
Language Log.
Retrieved November
6, 2006.

52. ^ "Flawed
UCLA-led study on medias liberal bias" .
www.spinwatch.org.uk.
Archived from the
original  on November 1, 2010.
Retrieved March
7, 2009.

53. ^ LaSalvia,
Jimmy. "Matt
Drudge might elect Donald Trump: The GOP front-
runner's secret
weapon is the conservative media icon" .

54. ^ "Drudge
goes all in for Trump" .
55. ^ "Drudgereport.com
Site Info" . Quantcast. Retrieved January 30, 2012.
56. ^ a b c d "Drudge
Report Sets Tone for National Political Coverage" . ABC
News.

October 1, 2006.
Retrieved October
1, 2006.
57. ^ Halpernin,
Mark; John F. Harris (October 2006). The Way
To Win. Random

House. ISBN 1-4000-6447-3.
58. ^ Wallsten,
Kevin (2011). "Drudge's
world? The Drudge Report's influence on

media coverage" .
Texas. Archived from the
original  on October 17, 2015.
59. ^ Drudge,
Matt (December 18, 2003). "Host
Unhinged After Sales Figures

Revealed; Calls Drudge 'Threat To
Democracy' " .
Drudge Report.
Retrieved March 26, 2007.

60. ^ Kurtz,
Howard (September 15, 1998). "MSNBC
Pundit Rises With Clinton
Crises" . The
Washington Post. pp. E1.
Retrieved October
1, 2006.

61. ^ Harnden,
Toby (February 27, 2009). "Top
10 anti-Barack Obama
conservatives" . London:
blogs.telegraph.co.uk.

Retrieved March
3, 2009. "Drudge's
deft selection of links helps build a
conservative case against
Obama every day."

62. ^ "Drudge
Retort" . 2009. Retrieved January 24, 2009.
63. ^ Hansell,
Saul ( June 16, 2008). "The
Associated Press to Set Guidelines for

Using Its Articles in
Blogs" . New
York Times.
Retrieved March
21, 2009. "The
Drudge Retort was initially started as a left-leaning parody of
the much larger
Drudge Report, run by the conservative muckraker
Matt Drudge."

64. ^ Barron,
James (January 8, 1999). "Pen
With Meaning" . New
York Times.

Retrieved October
1, 2008.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-nymagx_45-0
http://nymag.com/news/media/36617/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-46
http://www.salon.com/opinion/greenwald/2007/10/25/military/print.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-47
http://www.tnr.com/blog/the-plank/drudges-meteorology-fetish
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_Republic
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-48
http://townhall.com/columnists/BenShapiro/2002/10/16/left_behind_the_democratization_of_the_media
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-ucla-groseclose_49-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-ucla-groseclose_49-1
http://newsroom.ucla.edu/portal/ucla/Media-Bias-Is-Real-Finds-UCLA-6664.aspx
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Language_Log_50-0
http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/002724.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Language_Log._51-0
http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/002723.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-52
https://web.archive.org/web/20101101195631/http://www.spinwatch.org.uk/latest-news-mainmenu-10/157-us-politics/2468-flawed-ucla-led-study-on-medias-liberal-bias
http://www.spinwatch.org.uk/latest-news-mainmenu-10/157-us-politics/2468-flawed-ucla-led-study-on-medias-liberal-bias
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-53
http://www.salon.com/2015/12/25/matt_drudge_might_elect_donald_trump_the_gop_front_runners_secret_weapon_is_the_conservative_media_icon/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-politico.com_54-0
http://www.politico.com/story/2016/04/drudge-report-donald-trump-221857
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-quantcast_55-0
http://www.quantcast.com/drudgereport.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantcast
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-abctone_56-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-abctone_56-1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-abctone_56-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-abctone_56-3
http://abcnews.go.com/WNT/story?id=2514276&page=1
https://en.wikipedia.org/wiki/ABC_News
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-waytowin_57-0
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Book_Number
https://en.wikipedia.org/wiki/Special:BookSources/1-4000-6447-3
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-58
https://web.archive.org/web/20151017074336/http://sites.utexas.edu/straussinstitute/2012/09/11/the-drudge-report-has-a-limited-effect-on-what-stories-the-media-cover/
http://sites.utexas.edu/straussinstitute/2012/09/11/the-drudge-report-has-a-limited-effect-on-what-stories-the-media-cover/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-drudgeoreilly_59-0
http://www.drudgereportarchives.com/data/2003/12/18/20031218_150408_mattbc1.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-wapopundit_60-0
https://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/special/clinton/stories/olbermann091598.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Post
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-61
http://blogs.telegraph.co.uk/news/tobyharnden/8740337/Top_10_antiBarack_Obama_conservatives/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Drudgeretort_62-0
http://www.drudge.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-63
https://www.nytimes.com/2008/06/16/business/media/16ap.html?ref=technology
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-nyt-retort_64-0
https://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9A05E3DE113EF93BA35752C0A96F958260
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times


65. ^ Kramer,
Staci D. "Drudge
Retort's Retort To AP: Personal Issue Resolved But
'Larger
Conflict' Remains" . The
Washington Post.
Retrieved October
1, 2008.

66. ^ Richtel,
Matt (August 27, 1998). "NEWS
WATCH; From the Drudge Report To
the Drudge Retort" . New
York Times.
Retrieved October
1, 2008.

67. ^ Andrews,
Robert ( June 28, 2010). "PaidContent:
where UK newspapers get
their traffic" . The
Guardian. Retrieved June 27,2016.

68. ^ "Newsweek
Kills Story on White House Intern" , Drudge Report, January 17,
1998

69. ^ "Obama
plays down photo row" . english.aljazeera.net.

Retrieved March
3, 2009.

70. ^ "Clinton
Staffers Circulate 'Dressed' Obama" , Drudge Report, February
27,
2008

71. ^ Spillius,
Alex (February 25, 2008). "Barack
Obama tribal photo 'sent to Drudge
Report by Hillary Clinton
staff' " . The
Daily Telegraph. London.

Retrieved May
7, 2012.

72. ^ "News
black-out" . BBC
News. February 29, 2008.
Retrieved March
2, 2008.
73. ^ "New
Idea defends claims it endangered Prince Harry" . The
Daily

Telegraph (Australia).
February 29, 2008. Retrieved February 29, 2008.
74. ^ "New
Idea pleads ignorance on Harry embargo" . ABC Australia News.

Retrieved March 1, 2008.
75. ^ "Frontline
Harry a well-kept secret" . The West Australian. Archived
from the

original  on March 4, 2008.
Retrieved February
29, 2008.
76. ^ "Harry
leak disappoints army chief" . BBC
News. February 28, 2008.


Retrieved February
29, 2008.
77. ^ Norton-Taylor,
Richard; Gillan, Audrey (February 29, 2008). "Army
prepares to

evacuate Harry after news blackout fails" . The
Guardian.
Retrieved June 17, 2016.

78. ^ "Senate
Staffers Warned to Stay Clear of Drudge Report" . Fox News.
February 28, 2008. Retrieved March 9, 2010.

79. ^ "Big
Media Silent" . Front Page Magazine. 2001.
80. ^ Kurtz,
Howard (May 2, 2001). "Clinton
Aide Settles Libel Suit Against Matt

Drudge – at a Cost" . The
Washington Post. p. C01.
Retrieved April
11, 2007.
81. ^ Drudge,
Matt (May 1, 2001). "May
Day: Lawsuit Against Drudge Dropped;

Blumenthal Pays Cash To Get
Out!" . Drudge Report. Archived from the
original  on May 6, 2001.
Retrieved December
15, 2006.

82. ^ Tim
McDonald (2001). "Online
Matt Drudge Libel Suit Comes to 'Wimpy
Conclusion' " .
Newsfactor.com. Archived from the
original  on August 23,
2007.
Retrieved July
30, 2007.

83. ^ "Blumenthal
vs Drudge" . Tech Law Journal. 1998.

Retrieved December
18, 2006.

84. ^ Polier,
Alexandra (June 7, 2004). "John
Kerry intern scandal – Alexandra Polier's
account" . New
York Magazine. Retrieved June 7, 2004.

85. ^ Special
Reports Personal Collection.  Drudge Report
Archives. Retrieved on
April 2, 2007

86. ^ Borchers,
Callum (October 16, 2016). "Danney
Williams is not Bill Clinton's son,
no matter what Matt Drudge
tells you" . The
Washington Post.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-retort-author_65-0
https://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/06/20/AR2008062002567_pf.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Post
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-richtel_66-0
https://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C05E6DA133CF934A1575BC0A96E958260&partner=rssnyt&emc=rss
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-67
https://www.theguardian.com/media/pda/2010/jun/28/interactive-newspaper-uk-traffic-source
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Guardian
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-68
http://www.drudgereportarchives.com/data/2002/01/17/20020117_175502_ml.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-69
http://english.aljazeera.net/news/americas/2008/02/200852514445714214.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-70
http://www.drudgereportarchives.com/data/2008/02/25/20080225_115348_flashoa.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-71
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1579833/Barack-Obama-tribal-photo-sent-to-Drudge-Report-by-Hillary-Clinton-staff.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Telegraph
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-72
http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2008/02/news_blackout.html
https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_News
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-73
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,23296278-5016558,00.html
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Telegraph_%28Sydney%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-New_Idea_pleads_74-0
http://www.abc.net.au/news/stories/2008/02/29/2176274.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-nonexlusive_75-0
https://web.archive.org/web/20080304211611/http://www.thewest.com.au/default.aspx?MenuID=29
http://www.thewest.com.au/default.aspx?MenuID=29&ContentID=60689
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Dannatt_76-0
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7269787.stm
https://en.wikipedia.org/wiki/BBC_News
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-77
https://www.theguardian.com/uk/2008/feb/29/military.monarchy
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Guardian
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-78
http://www.foxnews.com/politics/2010/03/09/senate-warns-staffers-stay-clear-drudge-report/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-79
http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=21467
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-waposettlement_80-0
https://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A30046-2001May1
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Post
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-drudgequote_81-0
https://web.archive.org/web/20010506000105/http://drudgereport.com/$2500.htm
http://drudgereport.com/$2500.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-wimpy_82-0
https://web.archive.org/web/20070823062024/http://www.newsfactor.com/perl/story/9420.html
http://www.newsfactor.com/perl/story/9420.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-gossip_83-0
http://www.techlawjournal.com/courts/drudge/80423opin.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-alexandrapolier_84-0
http://nymag.com/nymetro/news/politics/national/features/9221/index5.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-85
http://www.drudgereportarchives.com/dsp/specialReports_pc_carden_detail.htm?reportID=%7BB5E2DC5F-DCB0-4A4A-AD05-95EF060CBA36%7D
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-86
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/10/16/matt-drudge-may-have-lost-his-grip-on-reality/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Washington_Post


87. ^ Drudge,
Matt (April 2, 2007). "McCain
heckled by CNN reporter" . Drudge
Report.
Retrieved April
2, 2007.

88. ^
Roston,
Michael; Edwards, David (April 2, 2007). "CNN
reporter slams
Drudge's charge that he 'heckled' McCain;
Exclusive video confirms his
claim" . Rawstory.
Archived from the
original  on April 6, 2007.

Retrieved August
13, 2017.
Memmott,
Mark (April 2, 2007). "CNN's
Ware fires back at Drudge report
about 'heckling' " .
On Deadline (blog). USA
Today. Archived from the
original  on October 7, 2008.
Retrieved August
13, 2017.

89. ^ "Oprah
Denies Report She's Balking at Having Palin on Show" .
www.foxnews.com. September 5, 2008.
Retrieved February
20, 2009.

90. ^
Harris,
Paul (September 7, 2008). "US
election: Storm as Oprah says no to
Palin interview" . The
Guardian.
Retrieved June
27, 2016. "Some
experts
believe the issue, initially reported on Drudge ...
was a media ploy to drag
Winfrey's backing of Obama into the
election and show a media bias against
the Republicans"
Zeleny,
Jeff (May 3, 2007). "Oprah
Endorses Obama" . New
York Times.

Retrieved June
27, 2016.

91. ^ a b Fuoco,
Michael A. (October 25, 2008). "McCain
volunteer admits to
hoax" . www.post-gazette.com.
Retrieved March
3,2009. "One
photo appeared
on The Drudge Report on Thursday, setting off a
storm of media attention."

92. ^ Meg
White. "Ashley
Todd, PA Racist Hoax "Victim," Was Paid Organizer for
College
Republican National Committee, Not a Volunteer" .
BuzzFlash.com.
Retrieved October 29, 2008.

93. ^ Feldman,
Jeffrey (October 23, 2008). "Drudge
Puts Dangerous Spin on
Mugging, Implies Violence Targeting
McCain Volunteers" . Huffington Post.
Retrieved October 23, 2008.

94. ^ "Countdown
with Keith Olbermann" . www.msnbc.msn.com. October 24,
2008. Retrieved March 3, 2009.

95. ^
"McCain
volunteer made up robbery story" . Archived from the
original  on October 25, 2008.
Retrieved October
24, 2008.
"McCain
Campaign Pushed Now-Discredited Attack Story" . TPM.
October
24, 2008. Archived from the
original  on October 25, 2008.

96. ^
Stelter,
Brian (April 27, 2011). " 'Birthers' Fanned
Flames of Conspiracy for
Years" . The
New York Times. ISSN 0362-4331 . Retrieved October 20, 2017.
"Obama
birth certificate release won't kill "birther" movement" .
Retrieved October 20, 2017.

97. ^ 2016,
US Election (August 19, 2016). "Hillary
health myth: From Twitter
theories to a Trump speech - BBC News" . Retrieved August 22, 2016.

98. ^ Stelter,
Brian (August 8, 2016). "Drudge
Report misleads readers with Hillary
Clinton photo" . CNNMoney. Retrieved August 8,2016.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-drudgeheckle_87-0
http://www.drudgereportarchives.com/data/2007/04/01/20070401_175303_flash.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-88
https://web.archive.org/web/20070406173653/http://rawstory.com/news/2007/CNN_reporter_slams_Drudges_charge_that_0402.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Rawstory
http://rawstory.com/news/2007/CNN_reporter_slams_Drudges_charge_that_0402.html
https://web.archive.org/web/20081007181114/http://blogs.usatoday.com/ondeadline/2007/04/cnns_ware_fires.html
https://en.wikipedia.org/wiki/USA_Today
http://blogs.usatoday.com/ondeadline/2007/04/cnns_ware_fires.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-89
http://www.foxnews.com/story/0,2933,417523,00.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-90
https://www.theguardian.com/world/2008/sep/07/uselections2008.sarahpalin1?gusrc=rss&feed=global
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Guardian
http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2007/05/03/oprah-endorses-obama-2/?scp=1&sq=oprah%20obama%20endorsement&st=cse
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-storm_91-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-storm_91-1
http://www.post-gazette.com/pg/08299/922849-53.stm/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-todd_employee_92-0
http://www.buzzflash.com/articles/analysis/506
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-HuffPo_93-0
http://www.huffingtonpost.com/jeffrey-feldman/drudge-puts-dangerous-spi_b_137342.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-94
http://www.msnbc.msn.com/id/27405321/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-95
https://web.archive.org/web/20081025143418/http://www.breitbart.com/article.php?id=D9411R800&show_article=1
http://www.breitbart.com/article.php?id=D9411R800&show_article=1
https://web.archive.org/web/20081025161605/http://tpmelectioncentral.talkingpointsmemo.com/2008/10/mccain_aide_gave_reporters_inc.php
http://tpmelectioncentral.talkingpointsmemo.com/2008/10/mccain_aide_gave_reporters_inc.php
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-96
https://www.nytimes.com/2011/04/28/business/media/28birth.html
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Serial_Number
https://www.worldcat.org/issn/0362-4331
https://www.cbsnews.com/news/obama-birth-certificate-release-wont-kill-birther-movement/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-History_97-0
http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37090082
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-98
http://money.cnn.com/2016/08/08/media/drudge-report-hillary-clinton-fall/


99. ^ Weigel,
David (August 8, 2016). "Armed
with junk science and old photos,
critics question
#HillarysHealth" . Washington Post. Retrieved August 8, 2016.

100. ^
Golshan,
Tara (October 3, 2016). "Drudge
Report is spreading a conspiracy
about Bill Clinton it
debunked in 1999" . Vox.
Emery,
David (October 3, 2016). "Paternity
Jest" . Snopes.com.

101. ^ Silva,
Cristina (December 29, 2016). "US
Government Attacks Drudge Report?
Conservative Website Down
Because Of Distributed Denial Of Service Attack,
Matt Drudge
Tweets" . International Business Times.
Retrieved December 30, 2016.

102. ^ Hadley,
Greg (December 29, 2016). "Matt
Drudge suggests US government
behind cyberattack on 'Drudge
Report' " . The
Sacramento Bee.
Retrieved December 30, 2016.

103. ^ Darcy,
Oliver (January 8, 2017). "Someone
is trying to take down the Drudge
Report, and it's a mystery
who's behind it" . Business Insider.

104. ^ "Flynn
under fire for fake news" . POLITICO. Retrieved October 20, 2017.
105. ^ Darcy,
Oliver. "Exclusive:
The chaos behind the scenes of Fox News' now-

retracted Seth Rich
story" . CNNMoney.
Retrieved October
20, 2017.
106. ^ Grynbaum,
Michael M. (October 9, 2017). "Las
Vegas Massacre Gives InfoWars

More Conspiracy Fodder" . The
New York Times. ISSN 0362-4331 .
Retrieved October 20, 2017.

107. ^ a b Ansari,
Brianna Sacks, Talal. "Breitbart
Made Up False Story That
Immigrant Started Deadly Sonoma
Wildfires, Sheriff's Office Says" . BuzzFeed.
Retrieved October 20, 2017.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-Hillary_Health_99-0
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/08/08/armed-with-junk-science-and-old-photos-critics-question-hillaryshealth/
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-100
https://www.vox.com/policy-and-politics/2016/10/3/13147842/bill-clinton-son-danney-williams
https://en.wikipedia.org/wiki/Vox_%28website%29
http://www.snopes.com/bill-clinton-illegitimate-son/
https://en.wikipedia.org/wiki/Snopes.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-btusgovattacksdrudge_101-0
http://www.ibtimes.com/us-government-attacks-drudge-report-conservative-website-down-because-distributed-2467391
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-sacbeesuggests_102-0
http://www.sacbee.com/news/politics-government/article123692789.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-103
http://www.businessinsider.com/hackers-ddos-drudge-report-2017-1?op=1
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-104
http://www.politico.com/story/2016/12/michael-flynn-conspiracy-pizzeria-trump-232227
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-105
http://money.cnn.com/2017/08/10/media/seth-rich-fox-news-timeline/index.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-106
https://www.nytimes.com/2017/10/09/business/media/las-vegas-massacre-infowars-conspiracy.html
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Serial_Number
https://www.worldcat.org/issn/0362-4331
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-:0_107-0
https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report#cite_ref-:0_107-1
https://www.buzzfeed.com/briannasacks/no-an-undocumented-immigrant-did-not-start-the-deadly

